Опис
Назва освітньої програми | Галузь знань А Освіта
Cпеціальність А1 «Освітні науки» Освітня програма «Педагогіка вищої школи» |
Контакти (кафедра, адреса, телефони, email та інші короткі посилання) | Адреса: 61002, м. Харків, вул. Кирпичова, 21. Корпус У2, 2-й поверх, Кафедра педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, НТУ «ХПІ». Телефон: +38 (063) 400-05-45, +38 (050) 605-19-71 (Телеграм, вайбер)e-mail: ppuss@kpi.kharkov.ua |
Завідувач кафедри | Підбуцька Ніна Вікторовна
Завідувачка кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами імені акад. І.А. Зязюна, професорка, докторка психологічних наук, дійсна членкиня ГО «Національна психологічна асоціація». Сертифікований практик із сімейного консультування і психотерапії, арт-терапії, пропедевтики психіатрії, психосоматики та ін. |
Освітньо-кваліфікаційні рівні випускників | Магістр |
Основні спеціальні навчальні дисципліни |
|
Характеристика освітньої програми | Освітня програма передбачає ефективний розвиток педагогічних та дослідницьких компетентностей, що забезпечують успішність професійної діяльності, викладання, навчання, проведення наукових досліджень та реалізації лідерського потенціалу при виконанні професійних функцій у закладі вищої освіти. |
Можливості працевлаштування | Випускники спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» освітня програма «Педагогіка вищої школи», які отримали освітній ступінь «магістр», мають можливість працевлаштування на посадах викладача-стажиста, асистента, викладача, методиста в галузі вищої освіти у ЗВО України та за кордоном |
Медіаконтент: | Facebook: https://www.facebook.com/ppuss Instagram: https://www.instagram.com/ppuss_ntu_khpi/ |
Name of educational program | Field of knowledge A Education
Specialty A1 “Educational Sciences” Educational program “Higher School Pedagogy” |
Contacts (department, address, phones, email and other short links) | Department of Pedagogy and Psychology of Social Systems Management named after Academician I.A. Zyazyun, NTU “KhPI”.
Phone: +38 (063) 400-05-45, +38 (050) 605-19-71 (Telegram, Viber) e-mail: ppuss@kpi.kharkov.ua |
Head of the Department | Pidbutska Nina Viktorovna
Head of the Department of Pedagogy and Psychology of Social Systems Management named after Academician I.A. Zyazyun, Professor, Doctor of Psychological Sciences, Full Member of the Public Organization “National Psychological Association”. Certified practitioner in Family Counseling and Psychotherapy, Art Therapy, Propaedeutics of Psychiatry, Psychosomatics, etc. |
Медіаконтент: | Facebook: https://www.facebook.com/ppuss
Instagram: https://www.instagram.com/ppuss_ntu_khpi/ Site: https://web.kpi.kharkov.ua/ppuss/uk/informatsiya-pro-kafedru/ Telegram: https://t.me/psychology_khpi |
Юлія –
Навчання за спеціальністю «Педагогіка вищої школи» стало для мене справжнім відкриттям і професійним поштовхом. Освіта побудована на ґрунтовних теоретичних знаннях, доповнених практичними завданнями та інтерактивними заняттями, що дозволило розвинути не лише професійні компетенції, а й власний педагогічний стиль.
Особливо варто відзначити високий рівень викладацького складу, Наталі Вікторівні, Тетяні Олександрівні та іншим, які не лише досконало володіють сучасними методами навчання, але й щиро дбає про розвиток кожного студента. Завдяки цьому, під час навчання створилася сприятлива атмосфера для обміну досвідом та конструктивного діалогу.
Програма спеціальності орієнтована на вирішення актуальних питань сучасної освіти, що дозволяє мені впевнено дивитися у майбутнє та застосовувати набуті знання в реальній педагогічній діяльності. Отримані знання та навички відкривають широкі можливості для професійного зростання та самореалізації в галузі вищої освіти.
Рекомендую спеціальність «Педагогіка вищої школи» всім, хто прагне здобути глибоку та комплексну освіту, відчути підтримку досвідчених наставників і сформувати власний погляд на майбутнє освіти.
Юдіна Анастасія –
У 2023 році я вступила на спеціальність «Освітні, педагогічні науки» на бюджет та не пожалкувала ні на секунду, за весь час навчання.
Мене навчали найкращі викладачі кафедри, які доносили всю інформацію зрозуміло,цікаво,з яскравим презентаціями та що дуже важливо з власними прикладами.
В результаті навчання-це допомогло краще розуміти та засвоювати нову для мене інформацію,що привело мене легкого складання іспиту,захисту та Червоного диплому.
Як би можна було пережити ці 1,5 роки навчання знову,я би із залюбки зробила це ще!!!
Вступайте,не по жалкуєте
Павло –
Навчання на магістратурі за спеціальністю “Педагогіка вищої школи” стало для мене важливим етапом професійного розвитку як викладача у ВНП ЗВО. Це не просто продовження освіти, а можливість глибше зрозуміти принципи викладання, навчитися ефективно передавати знання та впливати на майбутнє освіти. Програма навчання дає змогу опанувати сучасні методики викладання, працювати з інноваційними технологіями, розвивати комунікативні та лідерські навички. Велика увага приділяється педагогічній майстерності, психології студентського віку, освітньому менеджменту та науковій діяльності. Особливо цінним є практичний досвід, адже кафедра на чолі з завідувачкою та іншими НПП забезпечує можливість проводити заняття, працювати над реальними освітніми проєктами та брати участь у конференціях. Викладачі – це справжні професіонали, які надихають, мотивують та підтримують у розвитку. Навчання на магістратурі за спеціальністю «Педагогіка вищої школи» – це унікальний досвід, який поєднує в собі теоретичні знання та практичні навички для підготовки висококваліфікованих викладачів та освітніх менеджерів.
Ганна Кузнецова –
Маючи за плечима багаторічний досвід роботи у ЗВО, я вступала до магістратури за освітньою програмою “Педагогіка вищої школи” з метою не просто підвищити свої професійні навички, а й отримати, як то кажуть “свіжу кров” у вигляді нових знань, ідей та натхнення! І мої сподівання справдилися на всі 100%! По-перше, я побачила реалізацію студоцентрованого навчання не як красиве словосполучення на папері, а як це дійсно втілюється у житті: увага, підтримка, толерантність до кожного здобувача освіти зі сторони всіх викладачів, які працюють на кафедрі!
По-друге, якщо Ви дійсно хочете отримати нові, актуальні знання з освітніх педагогічних наук, тоді Вам треба вступати лише на кафедру педагогіки і психології управління соціальними системами імені акад. І.А.Зязюна НТУ “ХПІ”!
По-третє, досвід, професіоналізм та наснага до роботи викладачів кафедри надихають та спонукають до такої ж самовідданої роботи/навчання!
Отже, не зволікайте, якщо Ви хочете стати педагогом професіоналом вищої школи, то Вам треба вступати саме до ХПІ на освітню програму “Педагогіка вищої школи”!
Тетяна –
Навчання в магістратурі за спеціальністю «Педагогіка вищої школи» в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» стало для мене надзвичайно цінним досвідом. Програма гармонійно поєднувала теоретичну підготовку з практичними навичками, необхідними для ефективної педагогічної діяльності у закладах вищої освіти.
Викладачі кафедри продемонстрували високий рівень професіоналізму, підтримували індивідуальний підхід до кожного студента, створювали сприятливу атмосферу для навчання та розвитку.
Підготовка магістерської роботи сприяла розвитку аналітичного мислення та вміння проводити наукові дослідження. Я отримала цінний досвід, який вже зараз активно застосовую у своїй професійній діяльності.
Магістратура в НТУ «ХПІ» дала мені не лише знання, а й натхнення для подальшої роботи у сфері вищої освіти. Рекомендую цю програму тим, хто прагне стати компетентним викладачем та справжнім фахівцем у галузі педагогіки вищої школи.
Юрій Кравченко –
Юрій Кравченко. Здобувач вищої освіти , 5 курс , група СГТ- 624М
Навчання на кафедрі педагогіки і психології управління соціальними системами імені академіка І.А.Зязуна , за освітньою програмою ” Педагогіка вищої школи ” для мене стало справжнім викликом.Тому що рівень фахівців , без перебільшення , світовий.Освітні компоненти викладаються дуже доступно та цікаво .На кожній лекціі або практичному занятті , я знаходжу не тільки знання , а і самого себе , себе, котрого не знав раніше.Мені 47 років і жалкую тільки про одне – що не зустрів таких педагогів раніше у своему житті.Без перебільшення найкращщя кафедра в Україні.
Наталія –
Чесно кажучи, я вступила до магістратури за освітньою програмою «Педагогіка вищої школи», не маючи попереднього досвіду роботи викладачем. Моя перша вища освіта — технічна, і певний час я працювала за фахом, однак згодом відчула потребу змінити вектор професійного розвитку. Я вирішила спробувати себе в новій сфері — сфері освіти, що завжди мене приваблювала.
Навчання за цією програмою стало для мене справжнім відкриттям. Я не лише здобула сучасні знання, а й сформувала цілісне розуміння основ викладацької діяльності у вищій школі. Програма була логічно структурованою, кожен предмет — актуальним і практично орієнтованим, а всі теми відповідали реальним викликам освітнього середовища.
Особливо хочеться відзначити високий професіоналізм викладачів. Вони не тільки передавали знання, а й захоплювали, надихали, мотивували. Кожне заняття перетворювалось на живу, змістовну та емоційно насичену подорож у світ педагогіки. Після кожної пари залишались потужні враження, і я з нетерпінням чекала наступної зустрічі з викладачами та одногрупниками.
Я щиро вдячна всім, хто був причетний до створення та реалізації цієї магістерської програми. Цей досвід став важливою віхою у моєму житті, допоміг мені переосмислити свої цілі та впевнено зробити крок у нову професійну сферу.
Новікова Ірина –
Моє перше знайомство з кафедрою, яка стала для мене другою домівкою, відбулося ще під час навчання на бакалавраті за спеціальністю “Психологія”. Цей досвід надихнув мене продовжити свій шлях у стінах НТУ “ХПІ”, обравши магістратуру за спеціальністю “Освітні, педагогічні науки”. І це рішення стало одним із найкращих у моєму житті!
Мене надзвичайно захоплює сучасний та практико-орієнтований підхід наших викладачів. Це справжні майстри своєї справи, які перетворюють навчання на захопливу пригоду. Наприклад, на дисципліні “Коучинг в освіті” ми не просто вивчаємо теорію, а активно практикуємося, проводячи власні коучингові сесії та відточуючи майстерність ставити ті самі “сильні” питання, що розкривають потенціал. Або ж на “Гендерних студіях” – ми занурюємося у світ кіно, аналізуючи фільми крізь призму дисципліни, що дозволяє по-новому поглянути на знайомі речі та провести глибокі дискусії.
Що особливо цінно, так це неймовірна підтримка та відкритість усіх викладачів. Вони завжди готові прийти на допомогу, пояснити складні моменти та спрямувати у правильному напрямку. Навіть якщо ви працюєте або маєте інші зобов’язання, навчання тут максимально адаптивне. Усі лекції записуються, що дає змогу гнучко планувати свій час та наздоганяти матеріал. Хоча й існує можливість здавати додаткові завдання дистанційно, я щиро рекомендую відвідувати пари. Живе спілкування, безпосередня взаємодія з викладачами та одногрупниками створюють унікальну атмосферу та роблять освітній процес набагато ефективнішим і насиченішим.
Людмила –
Навчання в магістратурі за спеціальністю Педагогіка вищої школи стало для мене надзвичайно цінним етапом професійного вдосконалення. Програма поєднувала теоретичні знання з практичними навичками, які я щодня використовую у своїй роботі викладача. Особливо цінним був досвід педагогічної практики та можливість працювати з сучасними методиками викладання. Викладачі програми — справжні професіонали, які надихають та підтримують розвиток критичного мислення й інноваційного підходу до навчання. Завдяки цій магістратурі я не лише поглибила свої знання, а й сформувала власний педагогічний стиль викладання. Дякую університету і викладачам кафедри!
Perekhrest Nataliia –
Навчання за магістерською програмою «Педагогіка вищої школи» в НТУ «ХПІ» стало для мене надзвичайно цінним етапом професійного та особистого зростання. Освітній процес поєднував ґрунтовні теоретичні знання з практичними завданнями, інтерактивними заняттями та живим обговоренням актуальних проблем сучасної освіти. Викладацький склад кафедри продемонстрував високий професіоналізм, підтримку та індивідуальний підхід до кожного студента. Заняття проводили досвідчені фахівці, які щиро ділилися знаннями, мотивацією та практичними навичками. Особливо хочу відзначити д.п.н., професора кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. акад. І.А.Зязюна Ігнатюк Ольгу Анатоліївну за підтримку та допомогу в оволодінні сучасними методиками викладання, управління освітніми процесами та освітнім менеджментом.
Отримані знання допомогли мені не лише підготувати якісну магістерську роботу, а й сформувати власний стиль педагогічної діяльності. Завдяки навчанню я стала впевненішою, набагато краще розумію сучасні виклики освіти та відчуваю готовність до практичної діяльності в ЗВО. Рекомендую вступати за спеціальністю “Педагогіка вищої школи” в НТУ “ХПІ” всім, хто прагне здобути глибоку професійну підготовку, бажає розвиватися як викладач, аналітик і лідер у сфері вищої освіти.
Анастасія –
Після закінчення бакалаврату я вагалася щодо вступу на магістратуру, проте вирішила спробувати, тим паче дуже зацікавила програма спеціальності “Педагогіка вищої школи”. Зараз можу з впевненістю сказати, що це було вірне рішення.
Навчання на магістратурі надзвичайно цікаве та продуктивне. Викладачі – справжні професіонали, які зрозуміло та захопливо розказують матеріал, паралельно використовуючи різні платформи для візуалізації тем. Це дозволяє краще запам’ятати, особливо теорію.
Програма, яка мене зацікавила з самого початку, перевершила всі очікування. Предмети спеціальності направлені не лише на педагогічні теми, але й на розвиток особистості кожного здобувача. Тому можу сказати, що лекції цікаві та пізнавальні, а практичні заняття спрямовані на пізнання самого себе та розвиток різних навичок.
Навчання на спеціальності “Педагогіка вищої школи” – це неповторний досвід, який довзволяє підготувати справжніх фахівців, готових до будь-яких викликів освіти сьогодення. Я дуже вдячна викладачам, кафедрі, керівництву за щиру підтримку студентів, дружню атмосферу та актуальні знання з педагогічних наук!
Валерій Вишневецький –
Навчання за спеціальністю «Педагогіка вищої школи» стало для мене справжнім професійним і особистісним відкриттям. Програма поєднує в собі глибоку теоретичну підготовку з практичними навичками, необхідними для роботи у вищій освіті. Особливо ціную те, що навчання охоплює не лише педагогічні методики, а й аспекти психології, комунікації, академічної етики та сучасних цифрових технологій в освіті.
Викладачі — висококваліфіковані фахівці, які не лише діляться знаннями, а й надихають власним прикладом. Атмосфера доброзичлива, але водночас стимулює до саморозвитку, критичного мислення та творчого підходу.
Рекомендую цю спеціальність усім, хто мріє зробити внесок у розвиток вищої освіти та працювати з молоддю на високому професійному рівні!
Валерій Вишневецький –
Навчання на кафедрі стало справжнім відкриттям для мене. Не зважаючи на мій вік та інші особисті обставини, викладачі з перших днів налаштували на навчання, викликали в мене бажання відвідувати заняття і вчитися “на повну”. Це дійсно щось неймовірне, адже програма навчання містить на стільки цікаві освітні компоненти, що бажання відвідувати заняття стає сильнішим, а професіоналізм і підхід викладачів створює відчуття залученості і важливості думки кожного студента. Хочу також відзначити, що заняття в невеликій групі на мій погляд дуже ефективні, а структура практичних занять максимально сприяє формуванню навичок і компетентностей в професійній педагогічній сфері
Перехрест Наталія Вікторівна –
Навчання за магістерською програмою «Педагогіка вищої школи» в НТУ «ХПІ» стало для мене надзвичайно цінним етапом професійного та особистого зростання. Освітній процес поєднував ґрунтовні теоретичні знання з практичними завданнями, інтерактивними заняттями та живим обговоренням актуальних проблем сучасної освіти. Викладацький склад кафедри продемонстрував високий професіоналізм, підтримку та індивідуальний підхід до кожного студента. Заняття проводили досвідчені фахівці, які щиро ділилися знаннями, мотивацією та практичними навичками. Особливо хочу відзначити д.п.н., професора кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. акад. І.А.Зязюна Ігнатюк Ольгу Анатоліївну за підтримку та допомогу в оволодінні сучасними методиками викладання, управління освітніми процесами та освітнім менеджментом.
Отримані знання допомогли мені не лише підготувати якісну магістерську роботу, а й сформувати власний стиль педагогічної діяльності. Завдяки навчанню я стала впевненішою, набагато краще розумію сучасні виклики освіти та відчуваю готовність до практичної діяльності в ЗВО.
Рекомендую цю програму «Педагогіка вищої школи» всім, хто прагне здобути глибоку професійну підготовку, бажає розвиватися як викладач, аналітик і лідер у сфері вищої освіти.
Xiaopeng Zhang, China –
Studying in the Master’s program in “Higher Education Pedagogy” at the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute” has been a transformative experience that has significantly shaped my understanding of education and pedagogy. The program has not only deepened my theoretical knowledge but has also provided practical insights into the complexities of teaching and learning in higher education. The faculty’s commitment to fostering an engaging and supportive learning environment has been a highlight of my academic journey, demonstrating their dedication to nurturing future educators.
One of the most striking aspects of this program has been the quality of instruction provided by the professors. Their expertise in various pedagogical approaches has enriched our discussions and challenged us to think critically about our teaching practices. The professors employ a student-centered approach, encouraging us to actively participate in the learning process. This interactive style of teaching has allowed us to engage with the material on a deeper level, facilitating a rich exchange of ideas and promoting collaborative learning among peers. The professors’ willingness to share their experiences and insights has inspired us to adopt innovative teaching methods and to consider the diverse needs of our future students.
Moreover, the program has been particularly accommodating and inclusive, especially for international students. During these challenging times of war started by “that Polar Bear”, the university has made significant efforts to create a welcoming atmosphere for all students, regardless of their backgrounds. The faculty and administration have shown remarkable empathy and understanding, providing support not only in academic matters but also in personal and emotional aspects. This sense of community has been vital in helping international students navigate the complexities of studying abroad while facing the backdrop of conflict. The friendships formed and the solidarity experienced among students from different countries have enriched our educational experience, fostering a sense of unity and resilience.
As I reflect on my time in the Master’s program, I feel compelled to share some wishes for future students embarking on this academic journey. Firstly, I encourage them to embrace the challenges and opportunities that come with studying pedagogy. The field of education is constantly evolving, and being open to new ideas and methodologies will enhance your effectiveness as an educator. Secondly, take advantage of the diverse perspectives offered by your peers and professors. Engaging in discussions and collaborative projects will not only broaden your understanding but will also help you develop essential skills that are crucial in today’s educational landscape.
Additionally, I urge you to cultivate a sense of empathy and understanding to each other. Education is not just about imparting knowledge; it is about fostering a supportive environment where students feel valued and empowered. This is especially important in times of crisis, as we have seen during the ongoing conflict. Strive to be a compassionate educator who understands the unique challenges faced by students, and be willing to adapt your teaching methods to meet their needs.
In conclusion, my experience in the Master’s program in “Higher Education Pedagogy” at the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute” has been profoundly enriching. The dedication of the professors, the supportive atmosphere for international students, and the opportunity to engage with diverse perspectives have all contributed to my growth as an aspiring educator. I encourage future students to embrace this journey with an open heart and mind, and to remember that the impact of education extends far beyond the classroom. Together, we can contribute to a brighter future for learners around the world, even in the face of adversity.
Xiaopeng Zhang, China –
I’m Hairu Zhou from China. I am highly satisfied with the Master’s program curriculum. It offers a balanced blend of theoretical frameworks and practical applications, covering essential topics like educational technology, curriculum design, assessment methodologies, and academic leadership. The courses are thoughtfully structured to address real-world challenges in higher education, allowing me to develop a comprehensive understanding of pedagogy in diverse institutional contexts.
The program content is exceptionally relevant to my career goals. Courses such as “Monitoring the quality of education in higher education” and “Leadership in teaching activity” have directly equipped me with skills in designing engaging learning experiences, fostering student engagement, and navigating administrative dynamics. The emphasis on research-based practice has also strengthened my ability to contribute meaningfully to academic discourse and evidence-driven policy-making.
The program effectively aligns with contemporary trends in higher education, particularly in areas like digital pedagogy, hybrid learning models, and equity-focused teaching. For example, the course on “Didactic systems and educational technologies in higher education” introduced tools and strategies for integrating AI, virtual classrooms, and open educational resources (OERs), which are increasingly vital in today’s academic landscape. This focus on innovation ensures graduates remain adaptable to evolving educational needs.
Providing a deep dive into constructivist learning theories and their application in university settings, challenged me to rethink traditional teaching methods, equipped me with qualitative and quantitative research skills, enabling me to design rigorous studies on student learning outcomes and curriculum effectiveness.
“Academic Writing and Publishing”: Offered practical guidance on scholarly communication, which has been invaluable for preparing research papers and grant proposals.
The faculty members are outstanding—knowledgeable, approachable, and committed to student growth. Their teaching methods prioritize active learning, such as case studies, peer-led discussions, and collaborative projects. We worked in teams to design a hypothetical university program, simulating real-world curriculum design processes. This hands-on approach enhanced my problem-solving and teamwork skills.
Teachers actively foster a culture of participation. They regularly incorporate interactive activities, like think-pair-share exercises and online discussion boards, to ensure every student’s voice is heard. My supervisor, in particular, consistently provided constructive feedback on my ideas, encouraging me to refine my perspectives and engage critically with course materials.
I have felt well-supported throughout the program. Academic advisors offered personalized guidance on course selection and career planning, while faculty members were readily available for one-on-one consultations. Research workshops were also instrumental in helping me refine my thesis and prepare for conferences.
My experience in this master’s program has been overwhelmingly positive. It has not only deepened my expertise in higher education pedagogy but also expanded my professional network through guest lectures, workshops, and collaborative projects. The combination of rigorous academics, practical training, and supportive mentorship has prepared me to excel in my future role as an educator and researcher.
I would wholeheartedly recommend this program to anyone passionate about shaping the future of higher education. It offers a unique blend of intellectual rigor, real-world applicability, and personal growth opportunities.
To future students embarking on this journey:
1. Embrace curiosity: Higher education pedagogy is a dynamic field—question assumptions, explore emerging trends, and let your passion for learning guide you.
2. Engage actively: Participate in discussions, collaborate with peers, and seek feedback from faculty. The connections you build will enrich your experience and open doors to new opportunities.
3. Apply theory to practice: Use coursework projects and internships to test ideas in real classrooms or administrative settings. Reflection on these experiences will deepen your understanding.
4. Stay resilient: Master studies can be challenging, but every obstacle is an opportunity to grow. Lean on your support network and celebrate small wins along the way.
5. Dream big: This program equips you to drive change in higher education. Use your skills to advocate for inclusive, innovative, and student-centered practices that empower learners worldwide.
Thank you, Professors, for your continuous dedication and hard work all along.
Ying Wang, China. Group СГТ-М624і.е –
I’m Ying Wang from China. I am quite satisfied with the curriculum. It is well-structured and covers both theoretical and practical aspects of higher education pedagogy.
The content is highly relevant. The courses are designed to address real-world challenges and trends in higher education, which will be extremely useful in my future teaching career.
The courses are up-to-date and reflect current trends, such as digital learning, inclusive education, and learner-centered approaches. This alignment prepares us for the modern educational environment.
I found “Leadership in teaching activity”, “Didactic systems and educational technologies in higher education” and “Monitoring the quality of education in higher education” especially beneficial. These courses provided practical skills and insights that I can apply directly in my future work.
The faculty members are experienced and use diverse teaching methods, including case studies, group projects, and interactive discussions.
Teachers foster an open and engaging environment where students are encouraged to share their ideas and experiences.
The teachers are approachable and always ready to provide guidance and feedback.
The university offers good support services, including academic advising and counseling, which have been very helpful.
I am very satisfied with my experience in this Master’s program. The program has helped me grow both professionally and personally.
I would recommend this program to anyone interested in a career in higher education. It provides strong theoretical foundations and practical skills for future educators.
Wen Bin гр. СГТ-М624і.е –
Dear Future Students,
My name is Wen Bin, China. I am currently pursuing the Master’s program in Higher Education Pedagogy. Before this, I obtained a full-time undergraduate bachelor’s degree.
The overall curriculum of the Master’s program has left me with a positive impression. It covers a wide array of subjects that are essential for understanding the complexities of higher education pedagogy. I believe the content is highly relevant to my future career in higher education. It not only provides theoretical knowledge but also practical skills that I can apply when I start teaching at the university level. The program does a good job of keeping up with the current trends and practices in higher education. For instance, it places significant emphasis on the use of technology in teaching, which is a crucial aspect in today’s digital age.
One course that stands out to me is “Didactic Systems and Educational Technologies in Higher Education.” This course has been incredibly beneficial. It has opened my eyes to the vast possibilities that educational technologies offer. I have learned how to use various tools and platforms to create engaging and interactive learning experiences for students. This knowledge will undoubtedly be valuable in my future teaching endeavors.
I am quite satisfied with the teaching quality and methods employed by the faculty members. They use a mix of lectures, discussions, and hands-on activities, which makes the learning process dynamic and interesting. The teachers are very encouraging when it comes to student participation and engagement. They create an atmosphere where everyone feels valued and motivated to contribute their thoughts and ideas. This has greatly enhanced my learning experience.
I have also received excellent support from my teachers throughout my studies. Whenever I have faced difficulties or had questions, they have been there to help. Their guidance has been invaluable in helping me navigate through the program.
In terms of support services, I have found the academic advising and counseling to be quite helpful. They have provided me with useful advice on course selection and career planning, which has been instrumental in shaping my academic journey.
Overall, I am very satisfied with my experience in this Master’s program. It has been a challenging yet rewarding experience that has equipped me with the knowledge and skills I need for my future career. I would highly recommend this program to anyone who is passionate about higher education and wants to make a difference in the lives of students.
To future students, I wish you all the best in your academic journey. Embrace every opportunity to learn and grow. Engage actively in class and seek out the support that is available to you. I hope you find this program as fulfilling as I have.
Wen Bin гр. СГТ-М624і.е –
Dear Future Students,
My name is Wen Bin, China. I am currently pursuing the Master’s program in Higher Education Pedagogy. Before this, I obtained a full-time undergraduate bachelor’s degree.
The overall curriculum of the Master’s program has left me with a positive impression. It covers a wide array of subjects that are essential for understanding the complexities of higher education pedagogy. I believe the content is highly relevant to my future career in higher education. It not only provides theoretical knowledge but also practical skills that I can apply when I start teaching at the university level. The program does a good job of keeping up with the current trends and practices in higher education. For instance, it places significant emphasis on the use of technology in teaching, which is a crucial aspect in today’s digital age.
One course that stands out to me is “Didactic Systems and Educational Technologies in Higher Education.” This course has been incredibly beneficial. It has opened my eyes to the vast possibilities that educational technologies offer. I have learned how to use various tools and platforms to create engaging and interactive learning experiences for students. This knowledge will undoubtedly be valuable in my future teaching endeavors.
I am quite satisfied with the teaching quality and methods employed by the faculty members. They use a mix of lectures, discussions, and hands-on activities, which makes the learning process dynamic and interesting. The teachers are very encouraging when it comes to student participation and engagement. They create an atmosphere where everyone feels valued and motivated to contribute their thoughts and ideas. This has greatly enhanced my learning experience.
I have also received excellent support from my teachers throughout my studies. Whenever I have faced difficulties or had questions, they have been there to help. Their guidance has been invaluable in helping me navigate through the program.
In terms of support services, I have found the academic advising and counseling to be quite helpful. They have provided me with useful advice on course selection and career planning, which has been instrumental in shaping my academic journey.
Overall, I am very satisfied with my experience in this Master’s program. It has been a challenging yet rewarding experience that has equipped me with the knowledge and skills I need for my future career. I would highly recommend this program to anyone who is passionate about higher education and wants to make a difference in the lives of students.
Ai Ling, China Group СГТ-М624і.е –
I’m Ai Ling, China. At the beginning of entering the Master’s program in ” Pedagogy of high school”, I thought it was just a knowledge accumulation about educational theory and policy. However, two years of learning were like a profound enlightenment, reshaping me from the role of a “student” to that of an “educational researcher” and a “reflective practitioner”. This journey not only exposed me to the complex context of higher education, but also gave me a perspective to re-examine the essence of education.
These experiences have made me realize that the mission of educational researchers is not only to pursue “efficiency” and “innovation”, but also to safeguard the dignity and possibilities of every individual.
In the current interweaving of globalization and localization, the comparative research module in the curriculum (such as Germany’s “dual system” and China’s transformation of applied undergraduate programs) has deeply impressed me with the boundary between “borrowing” and “transplanting”. During a classroom debate on the evaluation system for world-class universities, we criticized the implicit bias of QS rankings towards non English speaking universities, as well as reflected on the systemic dilemma of the “paper only” tendency in Chinese universities. This tension prompted me to start thinking: how to build a higher education philosophy that is truly rooted in Chinese soil while catching up with international standards?
Wishes for Future Students. Dear future students:
When you embark on this journey, perhaps you will be intimidated by the vast literature and complex methodology, just like I was at the beginning. But please believe that this academic fertile ground will eventually be rewarded with freedom of thought and abundance of life. Here, I would like to share three insights with you:
1. There is no shortcut to academic growth. As educational philosopher Fan Meinan once said, “Confusion is the beginning of understanding.” It is better to transform anxiety into curiosity and approach the truth through repeated “trial and error”.
2. Participate in academic conferences, even if it’s just auditing.
3. Find a balance between deconstruction and reconstruction, maintain courage in criticism and construction, and embark on your own path as educators in the eternal dialectics of “love” and “doubt”. Higher education is not only your research subject, but also your spiritual homeland – it can accommodate the ideals of the stars and the reality of the earth. To conclude with a line from Borges: I write not for teaching, but for learning; I teach not to impart knowledge, but to share confusion.